Föreläsning och äventyrsritt...

Skrev egentligen detta inlägget igår men det krånglade så ni får det idag i stället!
 
Hej! I helgen har det vart full rulle, var i stallet en lång stund i lördags så jag fick skynda mig att duscha då mellomys med familjen självklart stod inplanerat! ;) Tyckte ni rätt låt vann? Inte jag... Jaja, iallafall blev det lite ändrade planer i lördags, hade först tänkt rida i paddocken men vi red ut i stället då vi tänkte att det skulle gå och galoppera lite mer då det inte va så bra underlag i paddocken... Vi hade inte rätt, det var jätteisigt där vi tänkt galoppera så det blev bara skritt och lite trav där det gick. Det var en mysig tur iallafall och Poppan skötte sig super som vanligt ;) Idag har vart en väldigt speciell dag med en väldigt speciell ridtur, går inte in på några detaljer men man kan väl säga att det börja bra med pigga hästar, en del trav och även lite galopp inplanerad men slutade med två lösa hästar hehe... Det var faktiskt inte Poppan som för en gångs skull var kolugn (förvånade va?) och allt gick bra och vi kom hem oskadda. :)) I stallet hölls en liten föreläsning om hästens anatomi, både hästens skelett och ryttarens bäcken och sits, lite om hur utrustningen, speciellt sadeln, påverkade hästens kropp och rörelse mm... Det var väldigt intressant och jag tror att alla lärde sig massor! :) Det blev tyvärr inga bilder i helgen, hade planerat att mamma skulle fotat lite nya ridbilder (har nämligen en idé till en ny header) men nu när det blivit lite kallare igen går det inte att rida i paddocken... :( Har nog nån ovisad bild på Nissan från förra helgen iallafall som kanske skulle va lite kul att se? Bjuder på en bild från lördagens uteritt och en charmig bild på mig och Poppan ifall blogg.se-appen är villig att medverka, mobilbloggar nämligen... ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0