Evelina

Hejsan! Jag som skriver här på bloggen heter Evelina och är en glad och hästgalen tjej på 13 år. Jag bor i den lilla staden Trollhättan.
 
Min lediga tid spenderas oftast på Stall Ängkullen, där min ponny Pocahontas står uppstallad (mer om henne kan ni läsa om ni klickar på "Läs mer om Pocahontas" i menyn). Där finns även en shettisridskola, och ibland ordnas stallfritids, ridläger, shettiskalas  som jag brukar hjälpa till på. Jag är även med i en alldeles nystartad ungdomsgrupp tillsammans med mina goa stallkompisar, där vi ordnar lite roliga aktiviteter för barnen. Jag började rida på ridskola 2005, då på en ridskola som kallas Ängens gård. Pocahontas, eller Poppan som hon kallas, blev min i juli 2012, och vi har redan gått igenom mycket tillsammans, som gjort att vi fått ett starkare band. Jag älskar henne redan, och vi jobbar på att få en ännu bättre relation tillsammans. 
 
Som ni säkert kommer att märka gillar jag även att fota, mestadels hästar, men även andra djur, naturen och människor. Jag fotar med min Nikon D3000, oftast med det vanliga objektivet som följer med, men när jag fotar mer stillastående saker än hästar använder jag även ett fast 50 mm objektiv. :)
 
Jag är som sagt en glad tjej, som älskar att skratta och få andra att le. När jag är lite väl trött kan jag skratta åt nästan vad som helst, och har svårt att vara seriös, hehe... ;) 
 

Kommentarer
Postat av: Blogg.se

Lycka till med din nya blogg!

2012-12-11 @ 20:01:12
URL: http://blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0