Stall Ängkullen

Tänkte att jag skulle ta och berätta lite mer om stallet jag håller till i, så blir det kanske lite lättare för er att förstå allt när jag skriver om att jag hjälpt till på shettiskalas och så vidare... ;)
 
Poppan står alltså uppstallad på Stall Ängkullen, ett litet och väldigt mysigt stall som ligger i Velanda. Där finns både privatstall och även en liten shettisridskola, "Ängkullens shettisridskola". Ifall du vill läsa mer om den kan du kika in på ridskolans egna hemsida, den hittar du här! På ridskolan hålls alltså (förutom ridlektioner så klart) även stallfritids, ridläger, och barnkalas med shettisarna, dessa brukar jag hjälpa till på. På senare dagar har även jag och mina goa stallkompisar en ungdomsgrupp (lite som en ungdomssektion), vi anordnar lite roliga aktiviteter för barnen. Vill du läsa mer om oss klickar du här!
Som sagt finns där även ett privatstall, med ca 10 boxar. Tänkte att jag skulle fixa en liten rundvisning i stallet (antingen i en film eller med bilder) någon dag om ni tycker att det skulle va kul? 
 
Jag trivs verkligen superbra på Ängkullen, och är jätteglad att jag kom just dit! Alla mina stallkompisar är verkligen supergoa, och vi är ett riktigt gott gäng även om det är lite åldersskillnad! Stallägaren Anna är verkligen supersnäll och väldigt hjälpsam också. Man känner att man alltid vågar fråga om det är något man undrar utan att känna sig dum, det tycker jag är viktigt! Jag är som sagt väldigt glad att jag kommit till just ängkullen, även om det kanske inte är det där superlyxiga stora stallet där mockning varje dag ingår och man bara kommer dit och rider, men det är ju inte så jag vill ha det heller. Tycker att det är mycket bättre med ett litet, personligt och mysigt stall där man känner alla och har supergoa kompisar, vet inte om ni håller med mig?! :))
 
En av ridskolans busigaste shettisar, också den minsta! 

Kommentarer
Postat av: Sanna & Josefine

Hej, super fin blogg! Lust med bloglovin' byte? :)
Kraam

Svar: Tack detsamma! Hade gärna gjort det, men använder inte bloglovin' ;)
Evelina Lundgren

2013-01-28 @ 22:33:12
URL: http://stallmuppisarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0