Dagen

Hej! Nu har jag precis ätit lite mat, efter att ha kommit hem från en lång dag i stallet! :)) Äntligen red jag Poppan igen för första gången på typ två veckor, nu känner jag mig bättre även om jag fortfarande är väldigt förkyld. ;) Det märks verkligen att hon inte har blivit riden så mycket de senaste veckorna, och till råga på allt verkar det som hon brunstar, igen (hon gjorde ju det alldeles nyligen)... Hon var väldigt pigg, steppa omkring och va okoncentrerad, och typ stanna o gnägga hela tiden XD Hon va jättespänd och när hon väl krökte lite på nacken slappna hon knappt av alls ändå. Nån gång i mitten av ridpasset fick jag henne iallafall lite lugnare, då slappna hon faktiskt av en del och gick ner i ganska låg form emellan åt. :) Hon blev dock väldigt sur när man bara puttade in henne lite om hon tryckte ut rumpan (vilket hon har en tendens att göra i "vanliga fall"också) eller huvudtaget krävde något, om det va i skritten börja hon trava och va de i traven tog hon bara upp huvudet och sprang på eller drog ner det till backen. Hon testar lite, så fort hon tycker det blir lite jobbigt så drar hon ner huvudet eller ökar farten i stället. Men men, som sagt har jag inte ridit henne på ett tag nu, så den närmaste veckan blir det hårdträning så hon blir av med överskottsenergin och börjar bygga muskler igen! Tänkte lägga upp ett schema för veckan, kanske delar med mig av det lite senare. ;)
 
Vintrig mule, tog bilden för ett tag sen men har glömt av att lägga upp den helt enkelt... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0