Dag 8

Historien bakom Poppanköpet
Ja, hur började då allt? Vi hade kollat runt lite på olika hästar, vart och provridit en som inte passade oss och jag letade runt för fullt på hästnet. ;) Jag hade egentligen bläddrat förbi Poppans annons några gånger utan och reflektera över den, hon var ju liksom inte riden på två år pga föl... När vi sedan fick ett svar (av hon som vi vart och provridit den andra hästen hos, hon har ett köp-och säljstall) på vår egna annons som vi lagt ut, om en ponny som skulle komma så bestämde vi oss för att åka och titta iallafall. När den dagen närmade sig var vi dock osäkra på om vi ens skulle bry oss om att åka, men Alva övertygade oss, hon älskade skäckar och hade förälskat sig i annonsbilden på henne. ^^ Det är jag så glad att hon gjorde, vi åkte och provred och Poppan var perfekt! Ungefär en vecka efter veterinärbesiktningen kom hon hem, och jag är så otroligt lycklig över att det blev just Poppan, jag skulle aldrig vilja byta henne mot nån annan, vare sig sm-häst eller FEIdressyr-ponny!
 

Kommentarer
Postat av: Alva

jag älskar velkligen säckar :)

2013-02-25 @ 08:52:51
URL: http://hastdalen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0