Poppan avmålad...

Hej hej! Om en stund ska jag till stallet, och då ska jag prova det jag köpte igår och så klart fota, så att ni får se hur det blev på Poppan! ;) Nu tänkte jag bara visa er en bild jag suttit och pysslat med i några dagar, ni ska få se både originalbilden som jag målat av, och teckningen så klart. 
 
Så här är då det färdiga resultatet, blev rätt nöjd faktiskt! Molnen på himlen har jag gjort med speciella molnpenslar, och Poppans päls har jag använt en hårpensel till för att få det se lite pälslikt ut. ;) 
 
Här är då den riktiga bilden, som jag först målat av konturerna i ett nytt lager på, och sedan flyttat över till ett tomt "papper", väldigt bra om man inte är så bra på att måla hästar på frihand (som jag), behöver träna på proportionerna eller bara vill fokusera på detaljerna och färgläggingen. ;) Som ni ser har jag tagit bort grimman på teckningen, jag tyckte att det blev finast så. 

Kommentarer
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Jättesnyggt! :)

2013-01-11 @ 20:19:56
URL: http://meistaraverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0