Rubrik...

Hej! Vet att bloggningen legat lågt ett tag, nu på lovet har jag för det mesta vart i stallet så jag har inte hunnit med bloggen riktigt helt enkelt! Igår blev det en ganska lång stund i stallet, kom ut vid typ halv två och hem vid halv åtta! ;)
 
Det har vart riktigt kul att äntligen få rida Poppan igen nu när jag vart sjuk nån vecka och fått hålla mig hemma, även om hon har fått lite överskottsenergi. Jag har ju redan berättat om söndagens pass, men i måndags  longerade jag henne lite så att hon skulle få springa av sig, det tror jag var nyttigt. Jag lät henne mest springa på som hon ville, trava när hon ville och ibland blev det några små skutt och lite galopp också. ;) Det märktes att hon blev av med lite energi iallafall, för i början var hon mycket piggare jag behövde inte driva på henne något alls vilket jag behövde i slutet. Det blev en ganska kort stund då jag hade lite bråttom men hon fick komma ut och röra lite på sig iallafall. Hon var mycket mer avslappnad också, och gick inte runt och tittade på allt annat lika mycket som i söndags. :)
 
I tisdags struntade jag i att rida då det var så himla kallt och blåsigt, men det blev lite ledarskapsövningar på eftermiddagen medan Alva red lektion i stället. Det gick bra det också, vi fick en ny övning att träna på som Hannah tipsade oss om, den var jättebra och Poppan blev mycket mer intresserad och koncentrerad på mig!
 
I går då så red jag en liten stund i stora paddocken (vi har två paddockar, en liten, som egentligen bara håller för shettisarna men nu på vintern kan de stora också rida där, och en stor som mest är till för de större ponnyerna och hästarna), det blev en kortis då underlaget var ganska dåligt. Poppan gick iallafall jättebra, och var riktigt koncentrerad mot vad hon vart de senaste dagarna, hon lyssnade super och gnäggade eller kollade nästan ingenting när vi jobbade så jag är supernöjd! :)) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0