Dagen + Sneak peak från poppanfotograferingen

 Hej igen! Tänkte då skriva lite om dagen idag, den började med att jag åkte ut till stallet vid ungefär halv tolv och började med att mocka och fixa i ordning alla grejer (såsom foder, hö och vatten) till Poppan. Jag och min goa stallkompis Johanna hade planerat att skritta ut en sväng ifall hon hann (vilket hon gjorde), då hon tog hand om Dellas, en häst i stallet. Hon hann alltså, och vi tog en mysig tur ut i samhället. Ifall ni läst presentationen om Poppan vet ni förmodligen att hon har varit halt ett tag och att vi nu börjat skritta igång henne igen, och därför har hon alltså vart ganska pigg under skritturerna. Idag var hon dock inte alls det (hon var nästan lite för seg), vilket kändes rätt så skönt faktiskt, att liksom inte behöva sitta och hålla i henne hela tiden utan bara låta henne lunka på. På väg hemåt blev hon dock lite piggare, men inte alls som de andra dagarna! 
 
Efter ritten myste vi en stund i stallet, Poppan fick stå och äta gott slickgodis medan jag sadlade av. Sedan fick jag lite hjälp av Johanna som höll Poppan när jag fotade henne, hon betedde sig som en riktig fotomodell, ställde upp sig fint och ståtligt och nästan poserade! :)) Min lilla sötnöt. Fick en del bra bilder tror jag, ni får se dem när jag redigerat dem lite. ;) Tack Johanna för hjälpen! Här får ni en liten sneak peak så länge, tagen med mobilen då jag inte hunnit ladda upp bilderna på datorn än. 
 
 
                                                              
 
 
 
Tänk att det är julafton imorn, tiden har gått så otroligt fort, man har ju knappt hunnit längta ju! På morgonen ska vi ha den årliga julaftonsritten, och jag ska så klart vara med på Poppan! Jättemysigt som vanligt ska det bli, jag hade tänkt rida barbacka och Poppan ska få en liten tomteluva. Ska se om någon kan fota oss före, annars får jag ta lite bilder själv före/efter. ;) Efter julaftonsritt och lite snack + godjulhälsingar med min underbara stallkompisar blir det hem och duscha och göra sig i ordning inför julfirande! Det ska bli supermysigt och jag kommer nog inte kunna sova ikväll, hehe... :)) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0