Äventyrsritt!

Hej! Idag red jag ut med Savannah och hästen Evita, och även Alva och Nalle. Då vi hört att det skulle vara väldigt halt i samhället tog vi en sväng i skogen i stället, och det blev en riktigt speciell men rolig ridtur! Det var ganska så halt på vissa ställen, så vi fick hitta på egna vägar mellan trädstammar och stubbar. Poppan kan vara lite stissig när det är ojämn och krånglig terräng (dessutom har vi nästan aldrig ridit just den vägen förut), men idag var hon verkligen superlugn! I början blev hon rädd för någonting, och då funderade jag över hur det här skulle gå, då det dessutom regnade och blåste! Det gick verkligen över förväntan, speciellt som vi ryttare var lite spända när det var så halkigt och isigt, dessutom började det skymma och var lite dimmigt på vissa ställen, (det gjorde det ju inte bättre att vi såg älgspår vid det lite dimmiga stället...) kusligt! Poppan var som sagt verkligen jättelugn och trygg, och det märks att hon litar mycket mer på mig nu än vad hon gjorde i början! På vissa ställen var det vatten under isen (väldigt lite dock) som inte gick att se, och där sprack den några gånger! Som tur var höll hästarna sig lugna, jag och Poppan gick först och hon var riktigt modig! Det var en gång jag fick sitta av och leda henne över ett ställe, där var det mycket is (kanske med vatten under :o ...) och dimmigt, men hon följde snällt efter mig när jag gick framför och visade vägen. På ett annat ställe ville hon heller inte riktigt gå, där var det också mycket is, så då fick Evita gå före in bland träden i stället... Det var alltså lite kusligt men en väldigt spännande uteritt, en bra sista ridtur på året! :)
 
Jag och min fina prinsessa! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0